Beszerzés: 1960. augusztus 30.
Állományból törlés: 1972. július 15.
 

Selejtezése után a
Nagyközségi Tanács VB, Hosszúpályi, Debreceni u. 2.
Átrendszámozás: 1972.08.31
További rendszám: GB 16-18


 

 
GA 10-52. A 25-ös és az 1-es viszonylatok Kacsoh Pongrác úti végállomása
 
Beszerzés: 1960. augusztus 5.
Állományból törlés: 1971. augusztus 17
A felvétel nem sokkal a selejtezése előtt készült.
 
Beszerzés: 1960. augusztus 5.
Állományból törlés: 1971. augusztus 17
Bosnyák tér
     
 
Beszerzés: 1960. augusztus 5.
Állományból törlés: 1971. augusztus 17
Átadás utáni napok egyike. Érdekes a tükör amit a későbbi szállítású 620-asokon már a homlokfal hajlatba szereltek és lényegesen kisebb volt, mint a képen látható. Selejtezéséig a "Récsei" garázs állományában volt.

Egy másik variáció a 62O -as családban.

 
      A felvétel 1969-ben készült a Thököly úton
a Stefánia út - Gizella utca közti részen.
A 31-es viszonylat a Stefánia útról a Gizella útig a
Thököly úton közlekedett.

( a dologhoz hozzátartozik, nem a buszt fényképeztem,
ami a felvétel minőségén is jól látszik. )

 
       
~
A 25-ös villamospótlón
1973-ban a Május 1 úton, természetesen
Május 1-én délután a felvonulás után...
~
     
       
Besz: 1962. január 17. Selejt.: 1973.12.21**
 
      ~
A 60-as busz végállomása a Dohány utcában,
nem sokkal a járat útvonalának módosítása előtt.
A 2-es Metró útvonalának a Déli pályaudvarig
való átadása után e végállomás végérvényesen megszűnt.


A képen a GA 57-34-es
(Besz: 1962. január 19. Selejt.: 1974.04.01**)
és a GA 90-75-ös
(Besz: 1963. május 16. Selejt.: 1975.09.19.**)
620-as látszik
~
 
Beszerzés: 1962. január 24.
 
Beszerzés: 1962. január 12.
GA 57-41. A felvétel a Bosnyák téri végállomáson készült, 1972-ben
 
a 73-as járaton. 1974.01.09-én selejtezték.**   1974.03.01-én vonták ki a forgalomból**
Ami, sajnos a képen nem látszik, ez a busz is mint a
GA 57-55
oldalra húzható szellőző ablakokkal érkezett.
 Felújítás után, már dönthető ablakokat kapott.
Feljegyzéseim szerint 1974 februárjában egy ideig
a Lékai téren állt sofőr pihenőként.
1975 januárjában még a "Fürst" udvarán állt,
eladásra várva
 
Beszerzése: 1962.01.22.
Állományból törlése: 1973.12.29
 
 
   
A baloldali két felvétel, valószínűleg a jármű beszerzése után készült. A kép hátterében egy Ikarus 60-as áll, még egyszínű festéssel és 1962-ben már nem valószínű, hogy ilyen Ikarus 60-as lett volna.
Ferihegyen
 
Egy kis index lámpás 620-as valamikor 1967 telén az 57-esen
 
   
Beszerzés: 1962. február 14.     Beszerzés: 1962. február 28.
Ennél a busznál, már megtalálható a szellőző.
   
1973.12.29-én selejtezték.**     1974.10.12-én selejtezték.**
 
Beszerzés: 1962. január 10.
1974.04.01-én selejtezték.**
 
       
~
Ezen a buszon is már megtalálható
a szellőző és az indexlámpája,
valószínűleg egy garázsfestés után
kék színű lett

~
     
       
Besz: 1962. március 5. Selejt.: 1975. január 1**
 

 
Beszerzés: 1962. március 5.
Állományból törlés: 1974. október 12
Átadás utáni napok egyike. Érdekes a lökhárítón látható, táblatartó furatok. Selejtezéséig a "Mező" garázs állományában volt, előtte levő hónapokban típusösszevonás miatt átkerült az Óbudai garázs állományába.
 
GA 58-57 és a GA 58-60 nem sokkal üzembeállításuk után,
Besz: 1962. 03. 25. Forg.ki.: 1974. 10. 12.
A "Mező"-ből az Óbudai garázsba helyezték
1974. januárjában és onnan selejtezték.
 
 
   

a sárvédők és az akkori rendszám felfestés

(nem a kerék fölött helyezkedik el) ezt

mutatja.

Besz: 1962. 03. 21  Forg.ki.: 1975. 12. 07.
Alv.sz.620../6201/1701 890e km-t futott

 
Beszerzése: 1962.05.09.
Állományból törlése: 1974.12.23
Alv.sz.: .....
A lökhárítón a MÁVAUT-as buszokra szerelt lökhárító van.
 

még a gyárban és egy motorcsere alkalmával a Kilián garázsban.
Besz: 1963. 04. 20. Forg.ki.: 1975. 10. 09.
A "Fürst"-ből a Kilián garázsba helyezték
 
 
   

 

 

 

.
Alv.sz.620../6302/479



1963-tól, 1976-ig üzemelt

Alv.sz.: 6302/470, teljesített Km.: 960000**
majdnem új korában és az 1977 februári szétbontásakor
A GA-90-59 egy másik fajta indexlámpával
 
Beszerzése: 1963.05.08.
 
  Állományból törlése: 1976.01.05
 
1977 február
 
Beszerzése: 1963.05.25.
Állományból törlése: 1975.09.25
Alv.sz.: 6303/480
Állományból törléséig 1091,8 Km-t futott
 
 

a 39-es viszonylaton `72-ben
Beszerzése: 1963.05.29.
Állományból törlése: 1973.08.16
Alv.sz.: 6303/562
 
Beszerzése: 1963.05.29.
Állományból törlése: 1973.08.16
Alv.sz.:
6302/476
   
A

egy "fontos" megbízatással
Felújítás után ("Sallai"),
még az eredeti lámpatestekkel,
de már új futóművel
Beszerzése: 1963.06.19.
Állományból törlése: 1975.12.24
Alv.sz.: 6304/14
930,8 Km-t teljesített
 

a 39-esen a józsefvárosi Mátyás téren `72-ben
Beszerzése: 1963.06.19.
Állományból törlése: 1975.12.24
Alv.sz.: 6305/62
     

Beszerzése: 1963.08.05.
Állományból törlése: 1975.12.24
Alv.sz.: 6305/140
977,6 Km-t teljesített

 


Besz: 1963. 08. 02  Forg.ki.: 1975. 12. 31
Hátsólámpa átalakítással

 
GA 92-08 és a GA 92-14 egy jóval később készített felvételen
Besz: 1963. 08. 02. Forg.ki.: 1975. 12. 24.
995,9 Km

 
   
 

 

 

 


Besz: 1963. 08. 13  Forg.ki.: 1975. 12. 07.

 
és a
<= Besz: 1963. 08. 16. Forg.ki.: 1974. 12. 23. A nyíregyházi Mezőgazdasági Főiskola vette meg.
Az 5-ös végállomásán a Pasaréti téren
 
 
Besz: 1964. 11. 25. Forg.ki.: 1974. 10. 26. A nyíregyházi MEZŐGÉP vásárolta meg=>
 
 
 

Besz: 1964. 11. 11. Forg.ki.: 1975. 01. 03..
637,2 Km-t futott. Egy újfehértói TSZ. vásárolta meg.
 
 

=>
a Bajcsy Zsilinszki úton a járat megszűnése előtti napokban
Besz: 1964.11.25
alv.sz.:620.. 6410 966
 
 
 
 

Pálmai Béla felvételei
Besz: 1964.11.24
alv.sz.:620...
 
 
 

("Kilián garázs")
Egy kis felépítmény bemutató.
 Beszerzése: 1967.01.02,
 selejtezése: 1973.12.18.**
A BKV -> VOLÁN 20
19
77-ben selejtezték végleg.
 
 
Bezs: 1969. 12. 23. Selejtezés: 1978. 01. 09
 
Bezs: 1970. 01. 06. Selejtezés: 1977. 04. 27.
a 156-os járat megszűnése előtti napon  
a Budagyöngye piacnál 56-oson
GA 95-18, Roosewelt tér
 
GA 95-37, Budagyöngye

az Óbudai garázsban és egy kicsit csúnyább állapotban, egy baleset után
Beszerzése: 1969. 12. 30.
 

A háttérben a "testvére" a GA 95-28.
Mindkét busz még
az eredeti gyári festéssel,
ezüst csíkkal és ezüst színű
harmonika ajtókkal.

   
 
 
 

Selejtezése: 1976. 10. 29.

 
Alv.sz.: 7002/2035. 1975. 12. hóban az Óbudai garázsból a "Mezőbe" helyezve Selejtezés: 1976. október 29. 462000 Km-t futott.
 

("Mező garázs")
a Baross téri végállomáson. Beszerzése: 1970.01.09, selejtezése: 1978.01.12.**

A háttérben a GC 50-49-es első szériás Ikarus 260-as

 

~

~


A GA 95-66 (alv.sz. 620../7003/2252)
 
a Margit hídnál a 60-as viszonylaton egy kisebb koccanás után. 
Nagy Zsolt gyűjteményéből származó BKV-s eredetű felvételen
jól látszik az utolsó szériás 620-as végleges kialakítása.
A jobb első szélvédő elé is szereltek ablaktörlőt,
mindkét reflektora fehér üveges az index le a rendszám alá került
és a lökhárítóra csúszásgátló fellépőt tettek.
Besz: 1970.04.15 "Récsei" ->"Mező" ->"Kilián", onnan vonták ki
a forgalomból és adták el 1976.07.09-én. 494e km-t futott.
 GD 62-01 rendszámot kapott.**


("Récsei garázs")
a 20-ason. Valószínűleg nem az eredeti állapotát mutató autóbuszt fényképezték, hanem a megállóba kirakott kukákat.
Ez a 620-as minden "apróságot" még magán hordoz, amit a gyárban "kapott", bár a jobb oldali ablaktörlő már hiányzik.
 Beszerzése: 1970.04.15,
selejtezése: 1978.04.27.**

A GA 95-73-os ("Récsei")
A nem sokkal a beszerzés után készített fotó. Az utolsóként érkezett 620-asok ajtajai, egyszínű szürkék voltak.
Beszerzése: 1970.04.15, selejtezése: 1977.04.27.
A karcagi Dimitrov MGTSZ vásárolta meg**
 
A jobboldali Ikarus 620 a
Selejtezése: 1977.12.16, Alv.sz.:7003/2244, 441000 Km-t futott
 
Selejtezés:1978.01.12,
a "Récsei" garázs külső tárolóhelyén 1975-ben
 
A "Récsei" utolsó Ikarusz 620-asa, a GA 95-75
a "Récsei" garázs tárolóhelyén
Az egyetlen 620-as amelyik sokáig megtartotta az eredeti gyári rendszám festést
** "A képeken látható sorozathoz tartozó járműveknek kormányműve,   pnemumatikus rásegítéssel voltak ellátva".

 


Az Erzsébet híd terheléspróbáján, homokzsákokkal megrakott Ikarus 620-ok és UV típusú villamos szerelvények.

Terheléspróba 620-ok, UV szerelvények, Skoda locsolókocsik
 
A kereszteződésben, még egyszínű kék 620-asok
 
<= Bal oldali kép - a

a 8-as viszonylaton.
Besz:1959. szept. 18.
Áll.törl.:1971. aug. 19.

A jobb oldali kép - Erzsébet híd átalakított hátsólámpájú Ikarus 620-asokkal =>

UV szerelvény és Ikarusz 620-as 1970 körül
 
Amikor még Ikarusz 630-as volt a városnéző
     
A Gresham palota előtt a FAÜ különjárati Ikarus 630 és Ikarus 620 nyitott városnéző autóbuszai. A hídra egy 620-as kanyarodik
 
   
 
A kép nem kimondottan a buszról készült, de ezen a felvételen jól látni vezetőablak alatt kialakított szellőzőnyílást, amit főjavítások után mindegyiken megszüntettek. 11 évet szolgált, 1960-tól
 
A 156E, megszűnése előtti napokban.
 
Örs vezér téri felvételek. A "Mező" garázs buszai a GA 90-38 és a GA 92-40 szerepel
 
 
 
Érdekes látvány lenne, ma 2001-ben
 
 
Ez a 620-as 1227 ezer km-t** tett meg. 12 évig volt állományban.
 

 

Az alagút budai oldala   A GA 90-24-et egy FAÜ csuklós kerüli.
Besz: 1963.04.27. Áll.törl: 1975.10.11. 1227 ezer km.-t tett meg.
 
 


1963 - 1975

   

 


Miskolc - Lilafüred 1971

1965.
ADOMÁNYOZÓ:UVATERV
A kép előterében látható autóbuszt 1972-ben selejtezték.

 

Pécs


 
1964.
Magyarország, Pécs Irgalmasok utcája (Bem utca) a Széchenyi tér felé nézve.

ADOMÁNYOZÓ:
MAGYAR RENDŐR

 


 
Ikarus 620-as a pécsi MÁVAUT-nál.
( második típusú index )

Külföld

Szovjetunió

 


Lengyelország


Fotók a 630-asokról

Szériában az elsők közé tartozó Ikarus 630-as.
A szellőzők elhúzhatóak a tükör még alulra szerelt.

Egy nem túl mindennapos, egyedinek mondható Ikarus 630-as.

Valószínűleg külföldi megrendelésre készített kocsi.

 

 Az index eredeti, a sárvédő már a későbbi szériára jellemző a homlokfali viszonylatszámjelzőt elhagyták, egy kopasz úriember látványát idézi, ugyanakkor az első ajtóhoz beépítették.
A jobb első lámpa fölé, a külföldi autóbuszoknál használt táblatartót szereltek.

A kor igényeinek megfelelően és a kis csomagtér pótlására, tetőcsomagtartóval látták el.
Egy kép a "net"-ről valószínűleg ugyanerről a buszról.
Fotó: Sziklai Dezső, MTI-Ikarus archív

Finta László archívumából származó "gyári" fotó, egy Csehszlovák megrendelésre készített Ikarus 630.8-ról.

 
A fenti 620-assal ellentétben, ez az 1962-es, 630.8-as még magán hordozza e típus első szériás jellemzőit.

Egyéb, érdekes képek a "Hamster" barátunk honlapjáról

 

MÁVAUT Kaposvár

     
 

1963-ban A MÁVAUT számára készített,  Ikarus 630.21 típus.
Ez évtől jelent meg a vezetőablak alatti szellőzőrács.

A háttérben a GA 85-15-ös Ikarus 180 még a gyárudvaron szállítás előtt.

 

 

Egy eredeti felépítésű Ikarus 630-as. Az index és a sárvédő íve még gyári, a szellőzőablakok elhúzhatóak.
 

Ikarus 620-as, 630-as a Magyar Postánál
( A felvételeket a Posta honlapján találtam, azok a Posta tulajdonát képzik)

Egy nem hétköznapi ablakokkal felszerelt 620-as és egy korai 630-as
 
 
 
   
 

 

PF 02-75
 

 

Posta busz belső kiépítése
A felső fotó a busz vezetőfülke felé nézőképe,
a lenti felvétel a hátuljáról.
 
 
 
   
A GB 56-76
 
 

Ikarus 630-as a Magyar Rádiónál és a Magyar Televíziónál
( A felvételek www.fortepan.hu
Rádió és Televízió Újság)

 
 
 
   
 

 

Vörös Ilona felvétele
 

 


www.ilyenisvoltbudapest.hu Ikarus 620-as gyűjteménye

Találatok (CIMKE=("Ikarus 620")) | Képcsarnok | Hungaricana